الملاحظات

✨A quote and word ✨: [closed]

in منتدي ذامريكان انجلش
by (1.0k points)
+4 votes

Experience is the best teacher of all things 

Why do you lose hope after the first failure on the way of achieving goals ? Learn from mistakes and try to be better, improve your skills , work hard and learn from your experience . After doing that, congratulations on your great success.

Improve: develop or increase in mental capacity by education or experience

1_ Use this verb to make a simple sentence.

2_ Translate this text .

( Did you like the new effects on this image)? 

❤️ Good luck for you all ❤️

closed

5 Answers

by (87 points)
selected by
+4 votes

Best answer

الخبرة هي أفضل معلم على الإطلاق

لماذا تفقد الأمل بعد الفشل الأول في طريق تحقيق الأهداف؟ تعلم من الأخطاء وحاول أن تكون أفضل ، وحسن مهاراتك ، واعمل بجد وتعلم من تجربتك. بعد القيام بذلك ، تهانينا على نجاحك الكبير.

Don't disappointed because of circumstances

But make them to motivate you;

And don't frustrated by failure but make it to strong you, don't ashame of education

Which life provides to you

But make it improve you

by (1.0k points)
Good afternoon dear Nuha how are you doing ❤️❤️
Thanks a lot for your answer but there are small mistakes at your text so, excuse me I'm gonna write the text again to learn from the mistakes ok ?
" Don't be disappointed because of circumstances instead of that, make them motivate you.
And don't be frustrated by failure , but make it strengthen you .
Don't be ashamed of the education which life provides to you , but make it improve you .
في الجملة الاولي بعد circumstances يمكنك استخدام but بشكل عادي جدا لكن استخدمت انا instead of لاني شعرت انها ستكون افضل في هذا الموضع وأيضا للتغيير ولكن لك كامل الحرية في استخدام ما تريدين .
وأيضا عند don't be ashamed of the education اذا كنت تقصدين الدروس التي تعطيها لك الحياة فيمكنك كتابة lessons
إذا أردت سؤالي عن شيء ما لا تترددي وأنا سأجيبك وقت ما تريدين .
بالتوفيق أختي نهي ❤️❤️❤️
by (87 points)
Thanks alot my dear for your correcting ❤️❤️❤️
Good luck
by (331 points)
+3 votes
I Am studying at zamerican english in ordre to improve my english

Translation

التجربة هي افضل معلم لكل ألاشياءلماذا تفقد الامل عند الفشل الاول في طريقك للنجاح تعلم من اخطاءك و حاول أن تكون افضل،طور مهاراتك اعمل بجهد و تعلم من تجاربك بعد فعل هذا مبروك عليك هذا النجاح العظيم
by (1.0k points)
Good evening:
Thanks a lot for your nice answer and translation.
Good luck for you ☺️
by (2.5k points)
+3 votes

السلام عليكم ورحمه الله 

كيف حالك اختي رنا اتمني تكونى بخير ⁦(◕ᴗ◕✿)⁩ 

الخبرة  والوقوع في الاخطاء هي أفضل معلم على الإطلاق

لماذا تفقد الأمل بعد الفشل الأول في طريق تحقيق الأهداف 

تعلم من الأخطاء وحاول أن تكون الافضل  وحسن مهاراتك  واعمل بجد وتعلم من تجربتك السابقه  بعد القيام بذلك 

مبارك على نجاحك الكبير 

Don't get caught up in improving people's thoughts about you, do what you have to do, and let your actions improve their thoughts 

بالتوفيق ❤️

by (1.0k points)
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ❤️
مساء الخير أختي آلاء أنا بخير والحمد لله كيف حالك ❤️❤️
إجابة وأمثلة رائعة وترجمة أروع شكرا كثيرا لك علي مشاركتك الرائعة ❤️
بالتوفيق عزيزتي ودمت بخير دائما ❤️
by (1.5k points)
+4 votes

أختي وحبيبتي وجميلتي وروح فؤادي♡♡♡

كم يعلم الله مدى اشتياقي لك وكم أنا أتألم لوجعك يا روحي أبعد الله عنك ما يحزنك وما يؤلمك ورزقك براحة والطمئنينة الدائمة يا جميلتي. 

لسة عملهالك منذ قليل لعلها تكون سبب في إسعادك وها أنا قد أتيت وإن شاء الله لن أغيب أليس هذا كفيل لعودتك يا عزيزتي

by (1.5k points)
بصراحة انا أعشق اللون الأزرق وكنت عايزة صورة مبهجة تفرحكم وتكون مبهجة بقدر السواد اللي ساد فبحثت عن خلف خلفيات باللون الازرق ظهرلي حاجات كتير حبيته وعجبتني أووي ويمكن أكتر من الصورة دي بس أنا اتشديت ليها عشان تشبه صورتك.
أنا منتظرة الهدية ☆☆☆
by (1.0k points)
حبيبتي تسلمي والله ❤️❤️
وجودك في الموقع لوحده كفاية ربنا يخليكي ❤️❤️
تعالي اتكلمي معانا والله بستمتع جداااااا
by (1.0k points)
حبيبتي ❤️❤️❤️
بعتها لك خلاص علي سؤال من أسئلتك ❤️
by (1.5k points)
يا عمري وأنت كمان وحشتيني أووي ونفسي اتكلم معاك أنت نور عيني يا روما .....
اعذرني من كتر ما أنا عايزة أكلمكم كلكم متوترة ومش عارفة اعمل اي عاملة اكن في لجنة امتحان ولسه ٥ دقائق والوقت يخلص من غير ما حليت☆☆☆☆
بجد وحشتيني أووي تعرفي أي اكتر حاجة فرحانة فيها اني كنت غايبة اني أنا مكنتش موجودة في غيابك بجد مش عارفة كان هيبقى احساسي اي مش متخيلة الموقف أصلا......
أدامك الله نورا للموقعين لا ينطفئ أبدا ♡♡♡
by (1.0k points)
إسراء ايه رأيك؟
اعذريني لأني عملتها وكنت لسة مبتدئة في الصور ...
by (1.5k points)
+4 votes

أختي رنا الموقع بدونك ينقصه الكثيرsad

by (1.5k points)
بقولك أختي رنا ممكن تصوتي لأختنا روبا على كل مشاركاتها حتى القديمة عشان هي عملت معانا كدا
دمتي بخير حبيبتي
98 Online Users
4 Guest 94 Member
Today Visits : 23060
Yesterday Visits : 79639
Total Visits : 54054872

3.3k questions

10.4k answers

14.1k comments

2.3m users

مرحبًا بك إلى Zamericanenglish Q&A، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
add
...