الملاحظات

✨ A quote and word ✨: [closed]

in منتدي ذامريكان انجلش
by (1.0k points)
+4 votes

Friendship is the hardest thing in the world to explain it's not something you learn in school, but if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything .

Friendship is the best thing in the life and friends are one of the best things in the world, but be careful when you choose your friend and always make sure that you use the right friends the friends who stay with you at any time not when they want and the friends who are at the same level of your distinction , have dreams and working hard to be better because you be like your friends day by day if they're good and Distinguished , you'll be like them and if they're not they'll make you like them even if you're the best person in the world .

Translate the quote and the text .

My best wishes for you all ❤️

closed

4 Answers

by (86 points)
selected by
+1 vote

Best answer

مرحبا رنا .. كيف حالك عزيزتي :) ❤️ ... 

افضل من تكلم عن الصدااقة ❤️❤️ موضوع اكثر من راائع عنجد :) ✨❤️❤️ ...

الترجمة :-

الصداقة هي اصعب شي في الحياة يمكن شرحه وهي ليست شئ يدرس في المدارس ... ولكن ان لم تعلم معني الصداقة .. فإنك حقا لم تتعلم اي شي في الحياة ...

الصداقة هي افضل شئ في الحياة والاصدقاء هم اهم شي في العالم .. ولكن كن حذرا وانت تختار صديقك ... 

صراحة تعبت اكمل باقي الترجمة هههههه ... 

السموحة.. باقي الاعضاء كفو و وفوا ما شاء الله :) ههه ... 

دمتِ بخير ✨❤️

by (86 points)
اهلين رنا ... كان بدي اعرض عليكي فكرة بسيطه نفس فكرة مشوارك مع الفخر العرب ... بس بطليق ..
مو عارفة التقي فيكي بطليق .. قولت اكتبلك الفكره هون وبعدين وقت نلتقي نحكي فيها ....
———
كنت بفكر ليش ما نسوي نفس الفكره بضبط في طليق ... نختار اثنين من كل لغه تمام ... ونفس النظام اللي هون يكون بالصباح شرح الدرس والمسا اختبار عليه وهكذا لكل اللغات .. وممكن تكون نفس الاسم بضبط بس الفرق مشوارك مع طليق متلا ... شو رأيك ؟ راح نحرك الموقع شوي لانه في ركود فظيع ... وتكون انتي مشرفتها بكل تأكيد لانو بالاساس انتي صاحبة الفكرة ...
وكمان الموضوع ما راح يكون متعب يعني متلا لو شخص عندي دراسه هو ما بدو الا 15 , 20 ينزل منشوره بس ويطلع ...
فاهمة علي ؟ يعني ما راح يكون مأثر علي شخص في وقته كثيير ...
by (1.0k points)
جناااااوي حبيبتي اخبارك ايه ❤️ سعيدة جدا والله انك موجودة هنا وان شاء الله تكوني معانا هنا دايما ❤️❤️
ما شاء الله اجابة رائعة حتي لو مش كاملة كفاية بس ان اجابتك موجودة ❤️❤️
اما بالنسبة للفكرة فأعتقد انها هتكون صعبة التنفيذ شويه خصوصا ان كتير من الاعضاء المميزين مش موجودين حاليا وكمان في لغات كتير مش موجودة معانا مش معني كده انها مستحيل تتنفذ او كده بس شويه تخطيط ليها كمان وننفذها ان شاء الله حتي كمان هتكون افضل في الوقت الحالي من فكرتي لان فكرتي لو عملتها حاليا مش هعرف اكمل فيها لانه خلاص كلها كام اسبوع وهودع الموقع للاسف بجد .....
نتلاقي هناك في طليق ان شاء الله ونحاول نخطط ليها اكتر بس لا اعتقد النهاردة اللقاء لاني كنت مسافرة ولسه راجعة وتعبانة شويه فأعتقد نتكلم بكرة ان شاء الله تمام ؟
شكرااااا جدا جناوي ❤️ وانت متعرفيش الموقع نور اد ايه بوجودك ❤️
بالتوفيق حبيبتي ودمت بخير وسعادة يا رب ❤️
by (86 points)
اهلين رناا ... ونا اسعد والله ... الحمد لله بخير انتي اخبارك اي ؟ ❤️❤️ ...
حبيبتي ربناا يخليكي ❤️❤️ ...
بصي بصراحة مفهمتش اوي يعني لغات كتير مش موجوده ... بس عموما اتس اوكي هي كانت فكره بس وان شاء الله تتنفذ مش فارقه امتي وقتهاا يعني ....
حمد لله علي سلامتك ❤️❤️ ...  علي 3:00 بتوقيت مصر في طليق لو فااضيه ...
بس ليه هتمشي ؟ هتمشي خالص يعني ؟ ...
حبيبتي شكراا جدا ❤️❤️ ..
————
by (2.5k points)
+3 votes

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ❤️ 

مساء الخير ❤️ 

كيف حالك اختي رنا ❤️ 

الصداقة هي أصعب شيء في العالم يشرح 

فهي ليست شيئًا تتعلمه في المدرسة 

لكن إذا لم تتعلم معنى الصداقة فأنت حقًا لم تتعلم أي شيء

الصداقة هي أفضل شيء في الحياة والأصدقاء هم من أفضل الأشياء في العالم  لكن كن حذرًا عندما تختار صديقك وتأكد دائمًا من أنك تصادق الأصدقاء المناسبين

الأصدقاء الذين يبقون معك في أي وقت وليس الأصدقاء الذين هم على نفس مستوى تميزك 

ولديهم أحلام ويعملون بجد ليكونوا أفضل لأنك ستكون مثل أصدقائك يومًا بعد يوم إذا كانوا جيدين ومتميزين 

فستكون مثلهم وإذا كانوا لن تجعلك تحبهم حتى لو كنت أفضل شخص في العالم. 

بالتوفيق ❤️⁦(✿^‿^)⁩

by (1.0k points)
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ❤️ كيف حالك حبيبتي آلاء ان شاء الله بخير يا رب ❤️ انا بخير طالما انت بخير اختي
ما شاء الله إجابة وتنظيم أكثر من رائعين لكن يوجد شيء بسيط في الجملة الاصدقاء الذين يبقون معك اظن انه كان سهوا ونسيتي كتابة الباقي فالترجمة هي " الاصدقاء الذين يبقون معك في اي وقت وليس عندما يريدون ذلك .
وفي الجملة قبل الأخيرة الترجمة هي " واذا لم يكونوا جيدين ومميزين سيجعلونك مثلهم حتي لو كنت افضل شخص في العالم " .
في الجملة انا كتبت " And if they're not " وترجمتها اذا لم يكونوا جيدين ومميزين لانه ذكرت قبلها الصفات فلا داعي ان نذكرها مرة اخري و not ستفي هنا بالغرض وتوضح معني الجملة شرحها الاستاذ تفصيلا قبل ذلك لكن حقا لا اتذكر في أي حلقة حسنا حبيبتي ❤️
بالتوفيق وشكرا علي المشاركة المميزة ودمت بخير وسعادة دائما يا رب ❤️❤️❤️❤️
by (718 points)
+3 votes

السلام عليكم 

منشور رائع & جزاك الله خيرا 

الاصدقاء هم  أفضل حاجة في الدنيا   

عندي سؤال صغير ما معنى هذه الكلمة  ⁦⬅️⁩ Distinguished 

ربي يسعدك ويوفقك يا رب ⁦♥️

by (1.0k points)
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ❤️
كيف حالك عزيزتي ربي ان شاء الله بخير يا رب ❤️❤️❤️❤️
أولا شكرا علي رأيك الرائع أسعدتني حقا وسعيدة لأن المنشور أعجبك
أما بالنسبة للكلمة فهي تعني مميز يعني مثلا في العمل يكون شخص مميز في المدرسة طالب مميز وهكذا اما بسبب الاجتهاد أو غيره حسنا حبيبتي ❤️
بالتوفيق الدائم لك يا رب ودمت بخير وسعادة ❤️❤️❤️❤️
by (752 points)
صباح الفل رنا .... صباح الورد ربا .. عاملين ايه حبيباتي
رنا حبيبتي , نجلاء سألت عليك وخايفة لتكوني انتي زعلانه منها
هتلاقي الكومنت بتاعها في أخر اجابة في السؤال ده
by (718 points)
أهلا بحبياتي ♡♡
الحمد لله زي الفل ، ماذا عنكم ♡♡
شكرا لك اختي رنا على الشرح الرائع
دمتم بخير وسعادة ♡♡
by (1.0k points)
صباح الورد رومانتيك ❤️ انا بخير الحمد لله طالما انت بخير حبوبة ❤️❤️
بعتذر جدا والله هروح اشوفها حالا وأنا هزعل منها ليه لا قدر الله اكيد حصل سهو وأنا مأخدتش بالي من الاجابة هروح اشوفها حالا .
شكرا جدا رومانتيك علي التنبيه ودمت بخير وصحه وسعادة دايما يا رب ❤️
by (1.0k points)
اهلا وسهلا ربي حبيبتي ❤️ الحمد لله انك بخير وان شاء الله تكوني بخير دايما يا رب ❤️ واحنا بخير الحمد لله طالما انت بخير ❤️
عفوا حبيبتي لا شكر علي واجب ❤️ وبالتوفيق الدائم ودمت بخير وسعادة دائما حبيبتي ❤️❤️❤️
by (1.2k points)
edited by
+2 votes
مرحبا اختي رنا ❤❤❤❤

ازيك ان شاء الله تكوني بخير وصحة وسلامة

اشتقتلك كتير انتي والبنات إسراء رومانتيك وبنين وبيان وربا والاء وsunset وفاطمة كلكم ربي يحفظكم ويوفقكم ويخليكم ❤❤❤❤❤❤❤❤

بارك الله فيك على كل جهودك يا رنوش منشور رائع ❤

دومتم بالخير والسعادة دائمة والتوفيق لك وللجميع ❤
by (1.2k points)
الحمد الله يا قلبي ريحتي قلبي الله يريحك ويسعد كل ايامك وقلبك بالسعادة لولا انتي وين نروح احنا .....نضيع ❤❤❤❤
ان شاء الله اختي رومانتيك رح نحضر حالنا واسلاحتنا ونعمل هجوم ويكون رئيس عصابة مرفث وانتي ههههه ونحن امامكم وبالنسبة لي ان شاء الله ما طول جزء ثاني من امتحاناتي تبدي بعد عيد رح اجي واطمن عليكم في هذه فترة في بعض أوقات ما ينفعش يومي اذا ما طمنت عليكم وبالنسبة لاختاي إسراء ورنا مش مطمنة لان ما ردو علي خفت ليكونوا زعلانين مني وان شاء الله ظني يطلع غلط يا رومانيتك بحبك اووووي يا روما ربي يحفظك ويخليكي ويكرمك ❤❤❤❤ ربي يديم المحبة بيناتنا يا رب في هذه عيلة جميلة
دومتي بالخير والسعادة دائمة والتوفيق لك وللجميع ❤❤❤
by (752 points)
ويريح قلبك ويوفقك حبيبتي وتيجي تفرحينا بنتيجتك ان شاء الله
لا مستحيل يزعلوا انتم قلبكم أبيض وروحكم حلوة ما فيش حد بيزعل من التاني اطمني هبعتلهم رسالتك حالا
وانا ع طول هسأل عليكي حبيبتي لحد ما ترجعينا بالسلامة ..
by (1.2k points)
ان شاء الله حبيبتي رومانتيك تسلملي يا غالية ❤❤❤❤
فدوة لقلبك يا قلبي اروحلك سبع فدوات يا قلبي ❤❤❤
فدوة يعني قربان من تعطي قربان لاحد حتى ما تفكري بالكلمة وتقولي اش يعني وهاي قلتك معناها وتسلمي كثير على سؤالك دائم عنا ربي يسعدك سعادة دارين ويوفقك ويسعدك بسعادة غامرة دائمة
ودمتي بالخير والسعادة دائمة والتوفيق لك وللجميع ❤❤❤❤
by (1.0k points)
حبيبتي نجلاء ❤️ يسعد مسائك اخبارك ايه ان شاء الله بخير يا رب ❤️ وانا اقول الموقع منور جدا النهاردة ❤️ وحشتيني جدا والله وافتقدت مشاركاتك واجاباتك الاكثر من رائعة ❤️ ان شاء الله تخلصي امتحانات علي خير ونرجع زي الاول مع بعض ان شاء الله ❤️
حبيبتي نجلاء ❤️ هو انت حد يزعل منك اصلا ؟ انا مش زعلانة ابدا ولا عمري ازعل منك او من حد من الاعضاء الرائعين اللي هنا انا مش عارفه بجد مين اللي قال اني زعلانة واسراء برضو اكيد هي كمان لم تر الرسالة زي ما حصل ليا ...
انت حبيبتنا يا نجلاء ومستحيل نزعل منك قلب ابيض وروح طيبة ربنا يخليكي ويوفقك دايما يا رب ❤️❤️❤️ وشكرا علي سؤالك وكلماتك الرقيقة الطيبة الرائعة ❤️❤️
دمت بخير وصحة وسعادة دايما يا رب❤️❤️❤️❤️❤️
by (1.2k points)
ويسعد مساكي قلبي رنوش  اسعدتيني بكلامك ❤❤❤❤❤
والموقع منور بوجودكم اكيد يا غاليين وانتي وحشتيني والكل ❤وحشتوني يا جميلات❤ ان شاء الله يا عمري من اخلص ارجع اشارك واتفاعل معاكم واحنا اخوات ❤ولازم اسأل عنكم يا قمرات فدوة لقلبكم يا سكرات ❤❤❤❤❤❤❤
دومتم بالخير والسعادة دائمة والتوفيق لكم جميعا ❤❤❤❤
71 Online Users
4 Guest 67 Member
Today Visits : 12438
Yesterday Visits : 62408
Total Visits : 55732485

3.3k questions

10.4k answers

14.1k comments

2.4m users

مرحبًا بك إلى Zamericanenglish Q&A، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
add
...