الملاحظات

السلام عليكم الى قناتي المفضله في العالم احب ان اهنئ عائله zamerican ومستر ابراهيم لحصول القناه على 7 ملييون وعقبال 100 مليون وعايزه اشكر كل الي قائمين عليها وهدفهم انهم يفيونا جزاهم الله خيرا

وعندى اقتراح اريد من كل اخ واخت هنا على الموقع ان يقولوا لنا كيف وجدوا قناه zamerican وما اول فيديو شاهدتوه....مستنيين اجابتكم
closed

6 Answers

by (93 points)
selected by
+3 votes

Best answer

انا بقي هقولكم قصتى 

اما كنت في ابتدائي كان نفسي اتكلم انجليزى حلو زى الناس الاجانب والى في مدارس لغات وانا كنت في عربى خاص عادى بعد اما خلصت الابتدائى في الاجازه الى كنت رايحه في اولى اعدادى مكانش ينفع في الوقت ده انى اخد كورسات وجالي اعلان عن كورس اون لاين مدفوع والى بيعلن عنه مدرسه E الى بتدى الكورس ده المهم دخلت على اليوتيوب كده على ان ليها كورسات او حاجه لقيتها مش عامله غير حلقه واحده بتتكلم ازاى اتكلم زى الامريكان عجبنى الموضوع جدا وعملت الحاجات الى قالت عليها وكتبتها وكل حاجه وبعدها بفتح لاقيت قناه zamerican جاتلى كده شوفت صورة مستر ابراهيم قولت لا انا مش هتعلم انجليزى مع مدرسين لان كان عندى مستر نطقه مكسر كده ومكنتش بحبه على عكس المس الى كانت عندنا قولت هجرب مش هخصر حاجه دخلت بقي وفرحت لما لاقيت كذة كورس وكده واول حاجه سمعهتا كورس القواعد او تعلم من الصفر مش فاكرة بالضبط وبعدها حمدت ربنا 

واسفه جدا جدا طولت عليكوا

by (497 points)
+1 vote
اهلا اختي حبيبة نورتي الموقع بوجودك

مرة وصلني اشعار من احد اليوتيوبرز الي كنت بتابعهم بعتقد انو مش مسموح ذكر اسمها هون بالموقع

كان الفيديو عبارة عن تهنئة للاستاذ ابراهيم بمناسبة وصولو للمليون وشرح كمان لقناة الاستاذ وانا وقتها كنت يائسة من تعلم اللغات وكنت مؤمنة انو اللغة مهارة بالفطرة ولا يمكن اكتسابها

ورغم كل هذا قلت اجرب حظي

الصراحة مش فاكرة اول فيديو بس انا بتذكر اني جبت كراسة وقلم وحظرت الدرس الاول من تعلم من الصفر وكمان الدرس الاول من القراءة وحبيت الشرح كتير وكنت عاملة حسابي اني اكمل هيك يوميا

اليوم الي بعدو مدرستش والي بعدو كذلك والي بعدو .........

حتى اجا الحجر واحنا قعدين بالبيت وزهقانين بلشت بالفعل والان انا بالمستوى الثالث الحمد لله

وانت اختي حبيبة خبرينا قصتك متحمسة اسمع منك
by (93 points)
قصتك حلوه فطوم انا احب هذا الاسم جدا وكمان غالي عليا
حاضر هقول القصه
by (497 points)
حستنى قصتك بفارغ الصبر
by (93 points)
شوفتى كتابتها
by (497 points)
تمام شفتها اختي حبيبة
by (1.3k points)
+1 vote
وعليكم السلام ورحمة الله اختي، اهلا بك في الموقع

انا قصتي قصيرة جدا ومملة،

انها فقد<< الصُدفة >> وكما نقول رب صدفة خير من ألف ميعاد(وبحث).
by (93 points)
ههههه الحمد لله وكنتى ساعتها بتدورى على كورسات انجليزى ولا صدفه برضو ههه
by (1.3k points)
صدفة برضو!
كنت ادور عن صحة حديث معين!
by (718 points)
+1 vote

وعليكم السلام 

اهلا بك اختي معنا في الموقع 

قد اخبرني عنها اخي 

و بدات في كورس تعلم من الصفر 

بالتوفيق للجميع 

by (93 points)
والتوفيق لك ايضا
by (167 points)
+1 vote

السلام عليكم 

مبارك لهم ولنا وصولهم ل7 مليون مشترك يستاهلون كل الخير 

انا كنت سالتحق بالصف الاول الاعدادي سالت معلمتي عن دروس لغة انجليزية  حدثتني عن هذه القناة كنت صغيرة وكنت مثل الجميع اقول انه لا يمكن للمرء التعلم عن طريق الانترنت ارتني اول فيديو كان فيديو الاستماع بضع دقائق منه ومنذ ذلك الوقت كلما اردت شرحا لاي قاعدة نحوية في اللغة الانجليزية لاجل المعهد طبعا كنت ألجأ لقناة الاستاذ لاني كنت اريد تعلم الانجليزية لاجل المعهد فقط طبعا ظنًا مني انها صعبة وانه من المستحيل لي التحدث بها هي فقط لحل اوراق الاختبار ههه لكن حين دخلت الصف الثالث الاعداداي قال لي والدي يوما ان اللغة الانجليزية لغة العصر وعليّ تعملها وشجعني على ذلك ، ساعتها فقط بدات بتعلمها وطبعا غيرت فكرتي السابقة والحمدلله .

اسفة على الاطالة ، بالتوفيق تحياتي 

by (93 points)
لا عادى طولوا كلكوا ولا يهمكوا هههه
في اى مستوى انتي الان؟؟
by (167 points)
لسه فی الاول طبعا هههههه بذاکر لللنص وبوقف والدنيا فله معایا ههه بس المره دی بدات بجد ان شاء الله ههههه
وانت ؟
by (363 points)
+2 votes

بصراحة افضل طريقه لتعلم الانكلش 

و هم ما يحتاجون ان اقول عنهم شي لان الافضل هو الأفضل لا يحتاج لوصفه 

و اتمنى من اعماق قلبي انو يبقون معنا لنهاية cryingheart

88 Online Users
3 Guest 85 Member
Today Visits : 39745
Yesterday Visits : 65677
Total Visits : 56386882

3.3k questions

10.4k answers

14.1k comments

2.4m users

مرحبًا بك إلى Zamericanenglish Q&A، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
add
...