الملاحظات

عندم انتهى كورس الاستماع الستوى الاول ذكر الاستاذ ابراهيم عادل ان هو لازم تشاهد كورس القراءة , ومع انني  شاهدته هل اعيده ام فقط اراجع pdf مع ان الفارق بين مشاهدة كورس القراءةو مشاهدة كورس  الاستماع بعيدة تقرابا 8 اشهر

Please log in or register to answer this question.

3 Answers

by (93 points)
+1 vote

شاهده احسن اصلا مفيش فرق يعنى بين المشاهده وpdf  وكمان هتسفاد من المشاهده اكتر في الترديد والاسئله 

وبالتوفيق لك

by (198 points)
لا طبعاً في فرق ، لو شاهد ملفات PDF. هايوفر عليه وقت كبير ، لكن لو شاهد الحلقات مدة المشاهدة كبيرة .
يعني مثلاً : مدة جميع الحلقات المستوى الأول تساوي إسبوع مشاهدة ،
لكن لو قراء ملفات PDF أو عمل تلخيص - هتلاقي تعليق مني على نفس المنشور ده شوفيه - هايكون قراءة ملفات PDF  ساعة .
و كمان لما بيشوف الملفات ، الذاكرة تسترجع جميع المعلومات .
يعني بيوفر في الوقت أوي .
هل مازلت تقتنعين بأن ملفات PDF ، أو عمل تلخيص غير مفيد .
by (93 points)
لا لا مش قصدى انه مش مفيد
بس انا بقول رأيى انى المعلومات بتدخل في دماغي اكتررر لما اسمع الدرس من مستر ابراهيم
by (24 points)
edited by
على فكره انا كنت متحير شكلك كده اراجع من الpdf افضل ولا اسمع الحلقات تانى وقررت انى هسمع الحلقات افضل وحرفيا الفيديوهات كلها خلصتها ف يومين لان انا already كنت سامعها قبل كده وبالتالى مخدتش وقت وكمان استفدت انى صححت نطق بعض الكلمات برده اللى كنت بنطقها غلط
by (180 points)
+1 vote
التطبيق صار مرتبا بخطة جديدة غير الخطة التي طرحها الأستاذ آنذاك. لذا فيمكنك أن تنتقل إلي التالي مباشرة ولا بأس في ذلك إن شاء الله طالما أنت تسير على نفس ترتيب التطبيق.

ومن الجدير بالذكر أن من المستوى الثالث يمكنك أن تشاهد بأي ترتيب يعجبك.

وبالتوفيق لحضرتك:)
by (198 points)
0 votes

في طريقة مراجعة ممكن تعملها خاص بـ طليق: إضغط هنا

و طريقة المراجعة خاص بـ ZAmericanEnglish : إضغط هنا

74 Online Users
8 Guest 66 Member
Today Visits : 42270
Yesterday Visits : 75457
Total Visits : 55699938

3.3k questions

10.4k answers

14.1k comments

2.4m users

مرحبًا بك إلى Zamericanenglish Q&A، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
add
...