الملاحظات

في البداية حابب اشكر استاذي ابراهيم عادل علي كل حاجه

وعندي كام مشكله بيقابلوني وهما

١- غلطات كتير في الكتابه (اتحسنت مليار في الميه بعد كورس الصوتيات طبعا ولكن لسه برضه مش احسن حاجه)

٢- كثرة الكلمات لمعني واحد حتي لو فيه فرق باطني خفيف

٣ في كل الاختبارات اللي عملتها كان فيه كام كلمه غريبه كده حتي بعد ما بكون حصيله لغويه جامده جدا وبحفظ بالمئات يعني كفايا المستوي الثالث وانا زي ما حضرتك قولت بتعامل بمصادر تانيه مسلسات افلام وهكذا يعني ومنها بدلع نفسي

السؤال الاخير ومعلش لو كترت علي حضرتك وهو بعد ما اخلص كورس الايلتس والمستوي الثالث درجتي هتكون كام تقريبا لاني انشاء الله ناوي اخده في اجازة اخر السنه فبجهزله من دلوقتي وشويه نصايح لاني مش مستعد اجيب اقل من 7.5 لان الحلم 8 وعارف انه كبير بس هو الطموح يعني  

وشكرا تاني

Please log in or register to answer this question.

1 Answer

by (2 points)
0 votes

بالنسبة للمشكلة الاولى فمتقلقش ده طبيعى لانك لسه ماتقنتش الاستماع .. مع الممارسة انتهاء المشكلة هيبقى مجرد تحصيل حاصل 

بالنسبة للمشكلة التانية  ده طبيعى فى كل اللغات هتحتاج بس تعرف المعانى دى وتستخدما فى الكلام كتير 

بالنسبة للمشكلة التالتة ده بقى حله فى انك تدرب نفسك على تخمين المعنى ولو معرفتش تدور عليه بالانجليزى لو معرفتش فهتتضطر انك تدور عليه بالعربى 

بالنسبة للمشكلة الرابعة فدى بقى انا معرفهاش بصراحة انا لسه فى المستوى التانى هه

59 Online Users
3 Guest 56 Member
Today Visits : 40407
Yesterday Visits : 62408
Total Visits : 55760430

3.3k questions

10.4k answers

14.1k comments

2.4m users

مرحبًا بك إلى Zamericanenglish Q&A، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
add
...