الملاحظات

دراسة كورس دوده الكتب [closed]

in bookworm
by (27 points)
+1 vote
يا جماعه مش عارف كيف اذاكر كورس bookworm هل اكتب النص وبعدها الكلمات والجمل وابقا اراجعهم ولا اكتفي فقط بالكلمات والجمل ، وسوال تاني هل هذا الكورس تابع ل  كورس القرائه كي اضعهم في نفس الدفتر ام اجعل له قسم خاص
closed with the note: تمت الاجابة

1 Answer

by (180 points)
0 votes
حضرتك لن تحتاج إلي كتابة النص فالنص موجود علي الموقع هنا في تبويب Courses. وبإذن الله سيضاف الملخص علي التطبيق.

بالنسبة لي أنا بجمع الكلمات الي مفهمتهاش أوي وببحث عنها من القاموس وأنا بستخدم Oxford وبعدها بحفظ الكلمات وأنا بستخدم تطبيق quizlet لحفظ الكلمات. طريقته مميزة جدا وفعالة بفضل الله. وبعد كده بقرأ النص عدة مرات. ده بالنسبة للمذاكرة. وفيه نص صوتي الأستاذ نزله علي SoundCloud تقدر تسمع الأستاذ بيقرأ النص وتشوف غلطاتك في القراءة.

في المراجعة براجع علي الكلمات وبعدها أقرأ كمان مرة وبعد كده بحل الأسئلة علي التطبيق والتي ستضاف بإذن الله قريبا.
by (27 points)
شكرا اخي فكرا حلوه لكن  soundcloud لم يعمل عنيد للاسف مع اني استخدم هاتف سامسونغ a20
by (180 points)
مفيش مشكلة إذا لم تجدا حلا يمكنك إعادة النص من الحلقة مباشرة كي تتأكد من صحة قراءتك.
76 Online Users
10 Guest 66 Member
Today Visits : 36152
Yesterday Visits : 62408
Total Visits : 55756178

3.3k questions

10.4k answers

14.1k comments

2.4m users

مرحبًا بك إلى Zamericanenglish Q&A، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
add
...