الملاحظات

Hi

Today I want to share with you an information I have known, and I hope that you will correct my mistakes, because I am really benefiting from that.:

In the Ottoman era, there were two hammers on the doors of houses, one small and the other large. When the door is knocked with the small hammer it is understood that the one who is knocking on the door is a "woman" and the lady of the house used to go and open the door.

When he is knocked on the big one, he understands that there is a "man" in the door, so the man of the house goes and opens the door.

A red rose bouquet was placed on the door of the house where the patient was in order to let passers-by, vendors, and hikers know that there was a patient in this house, so that they would not make loud noises. 

Once upon a time we were a great nation.

We'll get that back one day

بالتوفيق للجميع heartlaugh

closed with the note: تمت الاجابة

9 Answers

by (1.0k points)
selected by
+3 votes

Best answer

مختصر القصة أنه في الدولة العثمانية اعتادوا وضع شيء يشبه مقبض الباب ولكن دائري صراحه لا اتذكر اسمه كانوا يضعون واحدا كبيرا والاخر صغيرا عندما يقرع الاصغر يعلم ان الطارق امرأة وعندما يقرع الاكبر يعلم ان الطارق رجل وأيضا اعتادوا وضع باقه من الزهور الحمراء ليعلم المارة من البائعين والمتجولين أن هناك مريض في المنزل فلا يصدروا الكثير من الضوضاء. وايضا عندما يعلم ان الطارق امرأة تفتح امرأة من المنزل والعكس.

قرأت هذه المعلومات منذ زمن طويل لكن شكرا جدا أختي خديجة جعلتني استرجع ذكرياتي ❤️.

by (377 points)
العفو , شكرا أختي رنا على المشاركة ....وأتمنى أن تكون ذكريات جميلة , شاركينا قصص أخرى إذا كان عندك وليس شرطا الآن بل في أي وقت أردت عزيزتي
بالتوفيق
ولا تحيري لأنني لم أصوت لك وتقولي بخيلة هههه  الأمر وما فيه أنه لا يستجيب ...ربما صوت كثيرا ههه غدا بإذن اله أعوضك
نصبحين على خير .
by (1.0k points)
لا حبيبتي أنا لا أهتم بالتصويت أنا فقط أريد المساعدة ومشاركة معلومة مثلا.
كانت ذكري جميلة جدا كنت في الثامنة من عمري وكانت اول مرة استمع لقصة مثل هذه كنت اعرف الدولة العثمانية طبعا لكن لم يخطر ببالي شيء كهذا. ان شاء الله اشارك معكم معلومات كثيرة لكن فقط أريد ان انتهي من الاختبارات لكي انتظم مرة أخري.
وأنت من أهل الخير حبيبتي أراك غدا ان شاء الله ودمت بأمان الله ❤️
by (377 points)
اللهم آمين , كان الله في عوننا من الإختبارات هههه فنحن ربما الأسبوع المقبل تبدأ إختباراتنا ولهذا أنا لا أتفاعل كثيرا على كلا الموقعين
إن شاء الله تنتهي الإختبارات على خير حتى نتمكن من التواصل مجددا والتعلم أكثر معا
سررت بالحديث معك عزيزتي رنا يا أميرة قلبي .
by (1.0k points)
شكرا أختي خديجة حقا لا تعلمين مدي سعادتي بالحديث معك وتعرفي عليك.
اختباراتي ستكون في شهر مارس ان شاء الله .
احس صراحه ان موقع طليق حزين مني لم اعد أتفاعل عليه بأي شكل من الاشكال.
ان شاء الله تنتهي سريعا ونعود مثلما كنا.
نسيت انت لا تستطيعين التصويت لأنك تمتلكين اقل من خمسين نقطة كي لا تحتاري.
تصبحين على خير ودمت بامان الله ❤️
by (377 points)
وأنا انتبهت لهذا أسضا , أنني أمتلك أقل من خمسين نقطة
سررت بالحديث معك
دمت موفقة أختي رنا
by (1.0k points)
وأنا أيضا سررت بالحديث معك كثيرا
أختي خديجة وتشرفت أكثر بتعرفي عليك.
دمت بأمان الله ورعايته دائما ❤️
by (2.5k points)
+4 votes
في العهد العثماني كان هناك علي الباب مطرقتان احداهما صغيره والاخري كبيره عندما يطرق احدهم الصغير فيعلم انها امرأه فتقوم سيده المنزل بفتح الباب وعند طرق الكبيره فيعلم انه رجل فيقوم سيد البيت بفتخ الباب وعندما يكون هناك مريض في المنزل يوضع ورده حمراء امام باب المنزل ليعلم البائعون والمآرين ان هناك مريض ليراعو تعبه ولا يصدرو ضوضاء.   شكرا لك علي هذه المعلومه لم اكن اعرفها
by (377 points)
العفو أختي ألاء , شكر ا على مشاركتك وعلى الترجمة
الترجمة صحيحة
بالتوفيق .
by (76 points)
+4 votes
واو العثمانيين كانو كويسين يعني مش زي التاريخ اللي بندرسه
by (377 points)
أجل , وحتى لو كانو أشرارا فليسو كذلك مئة بالمئة , لا بد أن يكون لهم محاسن .
شكرا على المشاركة
بالتوفيق .
by (73 points)
+3 votes

beautiful, continue.

by (377 points)
Thanks ; good luck my sis.
by (671 points)
+2 votes

Nice information smiley

Good luck heartyes

by (377 points)
Thank you
i'm very happy because you like it.
good luck for you my sis.
by (120 points)
+2 votes
I LOVE IT

THANKS
by (377 points)
you are welcome
i'm happy that's you love it .
good luck my sis
by (13 points)
+2 votes

Wow  , 

Amazing Story . And  I noticed that you wrote "an information"

I think it is uncountable noun so we do not use " an"  we  can say  a piece of information or an item of information 

Something else I noticed that  you also wrote one small and the large 

There is a missing verb 

So we say 

One is small and the other is large 

That all what  I know 

Thank you and I Really loved it 

by (377 points)
Thank you a lot for the correction ;  
I am really grateful
good luck my sis
by (9 points)
+2 votes
.Thank you so much for sharing with us this information

.                                                                                                  .greet job bro
by (9 points)
Oh, i mean sis
by (377 points)
It doesn't matter, brother
good luck
by (1.3k points)
+3 votes

I absolutely love it! Thanks for shearingsmiley

by (377 points)
I am so happy that she liked my sister
Good luck
63 Online Users
8 Guest 55 Member
Today Visits : 11353
Yesterday Visits : 65116
Total Visits : 56201195

3.3k questions

10.4k answers

14.1k comments

2.4m users

مرحبًا بك إلى Zamericanenglish Q&A، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
add
...