الملاحظات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته heart

حدثونى عن كيف تعرفت على قناة Z AMERICAN English!

سوف أبدأ laugh

انا  كنت بحاجه لتعلم الانجليزيه  فبحثت على اليوتيوب شاهدت قناة دروس أونلاين اكيد البعض يعرفها لقيت فيديو عن شرح قاعدة  المضارع البسيط استمعت ومن ثم ذهبت ابحث عن هذه القاعده مره أخرى لقيت مستر ابراهيم عادل اول مره كنت اعرفه واعرف قناه Z AMERICAN English عندما رأيته يقول فى شرحه اولا كدا مش اسمه ال present sample  وحسيت ان دى اشاره laugh  

دمتم موفقينmail

closed with the note: تمت الأجابة

4 Answers

by (122 points)
+2 votes

انا بدات فى 2019..كنت بدور على قاعدة معينة.ولاقيت القناة بالصدفة وكانت اجمل صدفة laughheart ومكمل لحد الاخر ان شاءالله.. وان شاءالله هكمل البرمجه مع المستر بردو.. وربنا يجازيه خير ع اللى بيعمله يارب ❤❤

by (253 points)
ان شاء الله ^ ^
وبمناسبة البرمجه ابدا من دلوقتى لغاية اما مستر ابراهيم ينزل الكورس
by (122 points)
انا فعلا بدأت.. عشاان كده انا قلت فوق هكمل مع المستر ان شاءالله.. بس انا دلوقتي شغال عليها بردو!..
by (253 points)
ربنا يوفقك ان شاء الله
by (721 points)
+1 vote
بالمناسبة Present simple و Simple present الاثنان صحيحان ولا يوجد فرق بينهم.

استخدم أي واحدة ولا يلومك أحد.
by (253 points)
لا احد يلومنى ولكن احنا كمتعلمين لغه الصح ان الصفه تسبق الموصوف
by (721 points)
Present و Simple كليهما صفة

ولا يوجد ما هو أصح, تستطيع اختيار ما يناسبك.
ولو كانت هي الصح, فأنت تخطئين أكبر جامعات اللغة الإنجليزية!! على الرغم من أنهم يقولون الاثنان صحيحان

لست هنا لأقول لكِ أن Present simple هي الصح أو الأخرى, بل لأقول لك عندما تجدين شخصاً يكتبها Present simple فلا تجعليه مخطئاً, فأنتما الاثنان صح.
by (253 points)
شكرا لك فهمت
by (422 points)
+1 vote
كتبت تعلم الغه الانجليزيه

ظهر لي المستر وساعتها اول كورس فتحته كان كورس الاستماع وكنت مبهوره اوي بالطريقه بس الكلام ده كان علي الكمبيوتر والنت فصلناه ونسيت الموضوع ومكنتش فاهمه اوي موضوع الكورسات والمستويات و كده

بعد كده عملنا wifi و جه بردوا الاستاذ في طريقي الاستاذ وفهمت بعدها الطريقه و نزلت التطبيق  لما وصلت لكورس الاستماع افتكرت بقي ان ده الفديو الي اتفرجت عليه من سنه تقريبا وكده يعني

بس حمد لله احلي صدفه ⁦❤️⁩✨
by (1.9k points)
+2 votes

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 

بالنسبه لي تعرفت عليها عن طريق صديقه اردنا انا وهي ان نتعلم اللغه وبعد بحث وجدنا هذه القناه yesالجميله 

63 Online Users
2 Guest 61 Member
Online Members
Today Visits : 4765
Yesterday Visits : 77241
Total Visits : 57629149

3.3k questions

10.4k answers

14.1k comments

2.4m users

مرحبًا بك إلى Zamericanenglish Q&A، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
add
...